Je part en brousse! - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Hermen Visser - WaarBenJij.nu Je part en brousse! - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Hermen Visser - WaarBenJij.nu

Je part en brousse!

Door: Hermen

Blijf op de hoogte en volg Hermen

09 Maart 2010 | Kameroen, Maroua

De eerste week in Maroua zit erop. Het is fantastisch om weer terug te zijn en oude vrienden en bekenden te ontmoeten. De afgelopen dagen heb ik de nodige voorbereidingen getroffen (vooral vakantie gevierd) en zal morgenochtend vroeg voor onbepaalde tijd naar Nationaal Park Benoue vertrekken. Het plan is dat ik tot eind april in het Benoue Ecosysteem (bestaande uit de nationale parken van Faro, Benoue en Bouba Njida en heel veel jachtzones) op zoek ga naar leeuwenuitwerpselen. Deze neem ik vervolgens mee terug om er in Nederland DNA uit te isoleren. Afhankelijk van wat ik vind in het veld, zal ik ook nog naar Nationaal Park Waza gaan.
Tijdens mijn afwezigheid ben ik hoogstwaarschijnlijk niet in staat om mijn avonturen te verslaan op deze weblog, maar telefonisch blijf ik bereikbaar.

  • 09 Maart 2010 - 17:28

    Jonne:

    Horen we dan tot eind april niks meer van je?? Jammer, hoor.
    Doe vooral ook voorzichtig. En wat warm is het daar!
    In april komen ma, Roos en Luc hier een paar daagjes op bezoek, voor m'n verjaardag.
    Nou, veel succes met poep zoeken!
    Liefs, David en Jonne.

  • 09 Maart 2010 - 19:48

    Marijke Kos:

    Waarschijnlijk vanwege een fout ontvang ik je reisverslagen. Ik ken je namelijk niet. Zou je mijn gmail willen verwijderen uit de mailinglijst?

  • 10 Maart 2010 - 16:38

    Ma:

    We hopen af en toe wel wat van je te horen,hoor.Wees echt voorzichtig hè. Hermen, je weet toch dat oude,geissoleerde leeuwen soms op mensen jagen hè.We vertrouwen dat de Heer je beschermd en bidden voor je.
    Liefs van ons allemaal,
    Ma.

  • 11 Maart 2010 - 08:45

    Tomas:

    Gave verhalen Hermen, misschien dat de mensen die nog telefonisch contact me jou hebben wat updates kunnen plakken hieronder. Die park namen lijken overigens net leeuwen namen uit tekenfilms.

  • 12 Maart 2010 - 13:23

    Pieter:

    Ha die Hermen! Ik vind het leuk om met jou (in je pakkende verhalen) weer terug in Afrika te zijn. Wat mij betreft wordt het een vervolgserie in National Geographic waar je een vette boterham aan verdient.

  • 15 Maart 2010 - 21:02

    UPDATE:

    Hermen is sinds kort de gelukkige eigenaar van twee leeuwendrollen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermen

Blog op studereninleiden.nl: http://www.studereninleiden.nl/blog/Hermen/ 2e prijs fotowedstrijd Studie in beeld: http://www.studenten.leidenuniv.nl/nieuws/stoere-vrouwen-blijven-het-goed-doen.html Artikel in de Mare: http://www.mareonline.nl/artikel/0809/33/0701/ Bij NCRV Cappuccino: http://cml.leiden.edu/news/visser-cappuccino-leeuwen.html

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 101247

Voorgaande reizen:

01 Maart 2010 - 15 Mei 2010

Kameroen II

31 Januari 2009 - 27 Mei 2009

Kameroen I

Landen bezocht: