Het gaat weer prima! - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Hermen Visser - WaarBenJij.nu Het gaat weer prima! - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Hermen Visser - WaarBenJij.nu

Het gaat weer prima!

Door: Hermen

Blijf op de hoogte en volg Hermen

24 Maart 2009 | Kameroen, Maroua

Na een paar rustige dagen in het CEDC met veel slaap en eten, voel ik mij stukken beter. Ik krijg zelfs weer zin om aan het veldwerk te beginnen. Ziek zijn wanneer je ver van huis bent, is niet makkelijk. Gelukkig waren er veel mensen die mij hielpen. Natuurlijk Lana en Pricelia, mijn persoonlijke verpleegsters, die me ongelooflijk goed geholpen hebben. Lana zei tegen me: ik heb een “golden cart for eternal Hermen friendlyness” verdiend. Maar wie mij kent, begrijpt dat zulk een product niet bestaat. Verder is Augustine echt een topkerel, kwam dagelijks langs en haalde eten, of bracht mij naar het eten toe. Ambassa heeft mij in het begin elke dag gebeld om te vragen hoe het met me ging. Dan merk je dat de mensen het echt menen wanneer ze zeggen dat ze je vrienden zijn. En natuurlijk de telefoontjes uit Nederland: een onmisbaar medicijn. Medicatie uit onverwachte hoek, kwam van Lana’s laptop. Ze liet me voor afleiding foto’s van Nederland zien, Leiden, Kinderdijk, Texel, ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld bij het zien foto’s. Nederland is groen, er zijn wolken, fietsen, Nederlandse bordjes op straat, fantastisch!
P.S. Het spijt me wanneer vorig bericht iemand geschokt heeft, dat is nooit mijn bedoeling geweest. Ik heb gewoon proberen te schrijven hoe je een opname in een Afrikaans ziekenhuis ervaart als Europese man (mannen zijn over het algemeen geen helden wanneer het op ziekte aankomt). Volgens Lana was dit een van de meest luxe ziekenhuizen die ze in Afrika heeft gezien, dus ook daar had ik geluk mee. Achteraf valt dit hoofdstuk uit de “Afrika Avonturen van Hermen Visser” reuze mee.

  • 24 Maart 2009 - 14:35

    Hiltje:

    Zo..nu kunnen we hier weer rustig ademhalen als we op onze fietsjes over de nederlandse weggetjes hobbelen langs nederlandse bordjes en tegen de nederlandse wind in! ;-) Mooi zo Hermen! Ay je to!

  • 24 Maart 2009 - 14:39

    Margot:

    Zo is dat Hiltje! En haringhappen niet te vergeten, daarmee kan je Hermen ook jaloers maken:).

    Ik ben blij dat je weer beter bent! Ik schrok ervan dat je ziek was, maar dat hoort ook wel bij je avontuur!

  • 24 Maart 2009 - 14:54

    Jack:

    Geschokt, welnee. Als je zulke lange verhalen kunt typen over je ziekbed betekent dat dat je genoeg energie over hebt.
    Sterkte verder! Hoop dat de rest van het avontuur zonder noemenswaardige problemen verloopt.
    Succes

  • 24 Maart 2009 - 15:05

    Wouter:

    Wat ontzettend gaaf Hermen! Je hebt ook nieuwe foto's erop gezet? veel beter zo!
    Fijn dat je weer beter bent en succes met de laatste 63 dagen!

  • 24 Maart 2009 - 16:01

    Zeno:

    Goed geschreven! Niet meer ziek worden he! Netjes je pillen slikken, DEET, lange mouwen en klamboe en geen vies water met beestjes meer drinken.

  • 24 Maart 2009 - 18:56

    Pronck:

    "Zulk een product", je bent nog geen steek veranderd door je ziekte, ik hoor het je zo tegen Martijn zeggen....,


  • 24 Maart 2009 - 21:46

    Sander:

    haha, ziek in de negorij in Kameroen....heerlijk, de zon, hamburgers, coca cola in overvloed. I love LA ;)
    succes met neushoorntjes zoeken!

  • 24 Maart 2009 - 22:51

    Wiebe:

    Hoi Hermen.

    Dit laatste bericht bracht toch ook weer wat zon bij mij in de kamer binnen! Uit eigen ervaring(en) weet ik dat dit soort dingen (zeer) gevaarlijk kunnen zijn! Het doet me goed te horen dat het de goede kant op gaat !!

    Verder misschien wel leuk om te zeggen dat ik tot nu toe met veel plezier je mooi geschreven blogs heb gelezen (en zal blijven lezen).

    Veel succes en plezier verder met de leeuwen!

    Groet,
    Wiebe
    Ook aan al je fantastische verzorgers!

  • 25 Maart 2009 - 07:55

    Maaike:

    Goed te lezen dat je weer helemaal beter bent. Is de opgezette Afrikaanse buik nu weg?
    Hier in NL alleen maar regen en wind, dus niets om jaloers op te zijn.

  • 25 Maart 2009 - 07:59

    Sophie:

    Goed om te horen Hermen. Ik ben juist heel benieuwd naar al jouw foto's, al krijg ik op deze site al een aardige impressie!

  • 05 April 2009 - 21:21

    Flo:

    Hey Hermen,
    Blij dat alles weer beter gaat man!

    gave motorfoto zeg, nu nog zelf motorrijden!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Maroua

Kameroen I

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2009

Artikel in de Mare

28 Mei 2009

Ik ben weer thuis

18 Mei 2009

Goodbye Waza

07 Mei 2009

Op naar de laatste veldwerksessie

23 April 2009

Sex drugs and Ndombole
Hermen

Blog op studereninleiden.nl: http://www.studereninleiden.nl/blog/Hermen/ 2e prijs fotowedstrijd Studie in beeld: http://www.studenten.leidenuniv.nl/nieuws/stoere-vrouwen-blijven-het-goed-doen.html Artikel in de Mare: http://www.mareonline.nl/artikel/0809/33/0701/ Bij NCRV Cappuccino: http://cml.leiden.edu/news/visser-cappuccino-leeuwen.html

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 101232

Voorgaande reizen:

01 Maart 2010 - 15 Mei 2010

Kameroen II

31 Januari 2009 - 27 Mei 2009

Kameroen I

Landen bezocht: