Terug in Maroua - Reisverslag uit Waza, Kameroen van Hermen Visser - WaarBenJij.nu Terug in Maroua - Reisverslag uit Waza, Kameroen van Hermen Visser - WaarBenJij.nu

Terug in Maroua

Door: Hermen

Blijf op de hoogte en volg Hermen

08 Maart 2009 | Kameroen, Waza

Vandaag ben ik weer terug in Maroua. Lana en ik waren beide ziek, met respectievelijk keelpijn en diarree (voor mij de eerste keer hier). In Waza had ik na een spetterend bezoek aan het toilet immodium geslikt om mijn roerige ingewanden wat te temperen. Het pilletje werkte uitstekend tot we Maroua binnenreden. De gedachte aan een toiletbezoek bracht de boel weer aan het klotsen. Hamidou had onderweg een grote bos hout gekocht en op het dak van de auto gebonden die hij thuis afleverde. Ik dacht mooi van de gelegenheid gebruik te kunnen maken om even zijn toilet te bezoeken. Echter, zijn toilet bleek een gat in de vloer van een ruimte zonder dak en deur en bij het zien van het geheel, verminderde de urgentie van het toiletbezoek dusdanig dat ik besloot het tot het CEDC op te houden. Wat aldaar gebeurde laat zich eenvoudig raden en ik zal u overige details besparen. Het was al met al bijzonder prettig om weer in Maroua te zijn.

Afgelopen vrijdag waren er in het kamement drie studenten uit Duitsland (twee jongens van de universiteit van Bavaria, die het gelijknamige biermerk niet kenden en een meisje) te gast. Mensen van onze eigen leeftijd die ook nog eens uitstekend engels praatten. We konden ons geluk niet op en hebben samen met hen gegeten, ze de oren van het hoofd gekletst en tot veel te laat bier gedronken (tien uur). Als je weken achter elkaar dezelfde mensen hebt om mee te praten en in een taal moet communiceren die je half beheerst, dan is nieuw praatvoer een ware opluchting. Gulzig, als ik zou zijn wanneer ik nu een bruine boterham met kaas voorgeschoteld zou krijgen (zelfs nu ik diarree heb), praatte ik over alles waarover je niet kunt praten met Kameroenezen. De volgende morgen werd de kater verhevigd door het gemis van onze nieuwe vrienden van wie we de namen niet eens kenden.

  • 09 Maart 2009 - 18:34

    Siegnaida:

    hoi Herman,

    Hoe gaat het? Ik lees dat je genoeg plezier daar heb. Met mij gaat het goed. Ik studeer eind maart af en heb in april een afstudeerborrel in ene cafe in Uithof Utrecht. Ben je er ook? Groetjes en God zegen je, Sieg

  • 10 Maart 2009 - 10:39

    Hermen:

    Hoi Siegnaida,
    Het gaat inderdaad prima hier, vermaak me kostelijk. Helaas kan ik niet bij je afstudeerborrel zijn, ik zit dan nog in Kameroen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Waza

Kameroen I

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2009

Artikel in de Mare

28 Mei 2009

Ik ben weer thuis

18 Mei 2009

Goodbye Waza

07 Mei 2009

Op naar de laatste veldwerksessie

23 April 2009

Sex drugs and Ndombole
Hermen

Blog op studereninleiden.nl: http://www.studereninleiden.nl/blog/Hermen/ 2e prijs fotowedstrijd Studie in beeld: http://www.studenten.leidenuniv.nl/nieuws/stoere-vrouwen-blijven-het-goed-doen.html Artikel in de Mare: http://www.mareonline.nl/artikel/0809/33/0701/ Bij NCRV Cappuccino: http://cml.leiden.edu/news/visser-cappuccino-leeuwen.html

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 101240

Voorgaande reizen:

01 Maart 2010 - 15 Mei 2010

Kameroen II

31 Januari 2009 - 27 Mei 2009

Kameroen I

Landen bezocht: