Eindelijk beginnen - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Hermen Visser - WaarBenJij.nu Eindelijk beginnen - Reisverslag uit Maroua, Kameroen van Hermen Visser - WaarBenJij.nu

Eindelijk beginnen

Door: Hermen

Blijf op de hoogte en volg Hermen

21 Februari 2009 | Kameroen, Maroua

Morgen vertrek ik naar Waza om dan eindelijk aan het veldwerk te beginnen. Ik zal drie weken geen internet hebben, maar ik blijf schrijven. Als ik terugkom, spui ik het in een keer het internet op, dan hebben jullie weer wat te lezen. Om een voorproefje te geven: het veldwerk bestaat uit het zoeken van karkassen, de voedselresten van de gezenderde leeuwen. Ook gaan we een aantal lijntransect tellingen doen waarbij we grote herbivoren (leeuwenvoer) tellen vanaf een rijdende auto. Als we leeuwen tegenkomen in het veld gaan we ze zo dicht mogelijk benaderen met de auto, foto’s maken en de leeuw proberen te identificeren. Zo weten we aan het eind van ons veldwerk hoeveel leeuwen er nog over zijn in Waza. En dat alles bij een temperatuur van meer dan 40 graden celcius. Ik heb er ongelooflijk veel zin in, want een beetje luieren in Maroua en de toerist uithangen is prima, maar daarvoor ben ik hier niet natuurlijk.

  • 21 Februari 2009 - 13:43

    Jonne:

    Goh, wat spannend allemaal!
    Veel succes gewenst. Ben je nu trouwens al weer terug?

  • 21 Februari 2009 - 13:51

    Margot:

    Leuk al die verhalen!

    Jonne, dit verhaal is echt vandaag geschreven door Hermen, dus hij vertrekt echt morgen (22 Feb) voor drie weken het veld in!

  • 21 Februari 2009 - 14:23

    Brother Pieter:

    Bijt van je af Hermen in die Savanne!

  • 21 Februari 2009 - 21:50

    Sytze:

    Heey, klinkt top allemaal. Afrika is echt geweldig, ik wil nog steeds weer terug. Veel plezier nog, voor je het weet ik het over.

  • 22 Februari 2009 - 09:55

    Jan Willem:

    jo hermen,

    mooi hoor, ik benijd je om zo n mooie stage zo dicht bij die leeuwen, echt vet machtig lijkt me dat. misschien kan je een into-the-wild-card voor me regelen ? ik klikte eigenlijk op arme schoonmaker en kwam toen op dit verhaal klopt dat?
    wij in nederland schrijven ook onze verhalen op en die kan jij dan lezen als jij weer in nl bent (;

  • 22 Februari 2009 - 14:04

    Maaike:

    Klinkt (of eigenlijk leest) goed! Krijgen de leeuwen ook een naam?

  • 22 Februari 2009 - 14:33

    Vincent:

    Ben erg benieuwd hoe je stage is (of was)! Heel veel plezier in de wildernis en is ook wel lekker toch, 3 weekjes geen internet!

  • 23 Februari 2009 - 06:02

    Sander:

    Voor de mensen die niet kunnen wachten op het volgende verhaal van Hermen: wij hebben ook een grote kat thuis!

    Niet je zonnebrandcreme vergeten!

  • 24 Februari 2009 - 08:25

    Sophie:

    Ben benieuwd naar je volgende avonturen!

  • 03 Maart 2009 - 22:41

    SK:

    Dan komt de vraag boven: Wat merkt hermen van de kredietcrisis?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Maroua

Kameroen I

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2009

Artikel in de Mare

28 Mei 2009

Ik ben weer thuis

18 Mei 2009

Goodbye Waza

07 Mei 2009

Op naar de laatste veldwerksessie

23 April 2009

Sex drugs and Ndombole
Hermen

Blog op studereninleiden.nl: http://www.studereninleiden.nl/blog/Hermen/ 2e prijs fotowedstrijd Studie in beeld: http://www.studenten.leidenuniv.nl/nieuws/stoere-vrouwen-blijven-het-goed-doen.html Artikel in de Mare: http://www.mareonline.nl/artikel/0809/33/0701/ Bij NCRV Cappuccino: http://cml.leiden.edu/news/visser-cappuccino-leeuwen.html

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 101239

Voorgaande reizen:

01 Maart 2010 - 15 Mei 2010

Kameroen II

31 Januari 2009 - 27 Mei 2009

Kameroen I

Landen bezocht: